železniční trať Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl

Aktuality z trati Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl 2009

  26. prosinec 2009
Stránky Vám přejí příjemné prožití svátků vánočních a šťastný nový rok.
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto Karosa: Byla aktualizována stránka o vlečce Karosa. Přidány byly informace ze současnosti i historie, fotografie, plán vlečky a další.
Akce-Adventní jízdy: Fotografie z nostalgické jízdy v příští aktualizaci.
Provoz-prosinec: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275, 617 a 629 a jednotky 814 030, 050 a 084. Na Mn vlacích lokomotivy 730 017 a 742 336.
Provoz-Vlaky: 6 nových fotografií.
  6. prosinec 2009
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto cukrovar: Na stránku o cukrovarské vlečce byl přidán současný plán kolejiště celého areálu.
Trať-Jízdní řád: Na stránku byly přidány kompletní jízdní řády jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu. Změny se dostalo především v nasazení vozů Regionova. Dle stávajícího jízdního řádu zajížděla Regionova do Litomyšle v pracovní dny čtyřikrát, od nového grafikonu již jen jednou v pracovní dny a maximálně dvakrát o víkendech. Regionovy byly přesunuty především na relaci Choceň - Vysoké Mýto město a zpět a nutnost přestoupit na vysokomýtské zastávce se tak týká poloviny vlaků. Přímý vlak do České Třebové byl přesunut na večerní hodiny a novinkou je přímý vlak do Pardubic, taktéž večer. U pravidelného manipulačního vlaku došlo pouze k dřívějšímu odjezdu z Vysokého Mýta zpět do Chocně. U letního uhelného vlaku do Karosy došlo také k posunu odjezdu z Chocně a to o dvě hodiny dříve než tradičně.
Provoz-Řazení vlaků: Nově bylo zpracováno řazení vlaků pro nadcházející grafikon 2009/2010. Je zde uvedeno složení souprav všech 57 osobních vlaků, včetně datumových omezení a přechodů jednotlivých vozů. Soupravové vlaky pro nadcházející grafikon nejsou žádné.
Provoz-prosinec: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 617 a jednotky 814 050, 074 a 085. Na Mn vlacích lokomotivy 730 017 a 742 091.
Provoz-Vlaky: 3 nové fotografie.
  30. listopad 2009
Trať-Vlečky-Vysoké Mýto cukrovar: O historii jedné z nejstarších vleček, cukrovaru, podniků a dalších věcech spojených s vlečkou si můžete přečíst na nově doplněné stránce o cukrovarské vlečce ve Vysokém Mýtě.
Akce-Adventní jízdy: Letošní parní vlak vyjede o něco později a to v rámci Adventních jízd do Litomyšle. Nostalgickou soupravu poveze tradičně lokomotiva 310.922. Časový plán je k nalezení v novém knižním jízdním řádu, který je již v prodeji nebo na stránce s akcí.
Provoz-listopad: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a jednotky 814 049 a 085. Na Mn vlacích lokomotivy 730 010 a ř. 742.
Provoz-Vlaky: 3 nové fotografie.
  19. listopad 2009
Historie-Staré pohlednice: Po delší době snímek z litomyšlského nádraží zachycuje u rampy před skladištěm chladící vůz ČSD Zr Rybospolu Praha - obchodu s rybami s.r.o. Vedle přistaveného přepravního automobilu u vagónu pózuje její posádka a další pracovníci rybářství. Škoda, že se do záběru nevešlo více z prostředí nádraží.
Provoz-listopad: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 541 a jednotky 814 030 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 017 a 742 453.
Provoz-Vlaky: 6 nových fotografií.
  16. listopad 2009
Výluky: Ve dne 18.11.2009 od 8:20 hod. do 14:20 hod. se koná výluka traťové koleje Choceň - Vysoké Mýto město. Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Služba přeprava cestujících na vozíku ve výlukovém úseku není zajištěna. Během výluky bude opravován přejezd. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Choceň - před staniční budovou
Dvořisko - silniční komunikace u podniku Rieter (Orličan)
Slatina u Vys. Mýta - křižovatka u bývalé prodejny potravin
Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou (pouze pro některé vlaky)
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
  8. listopad 2009
Historie-Staré pohlednice: Tentokrát v ozdobné tiskové podobě byl proveden snímek vysokomýtského nádraží z počátku 20. století pořízený z litomyšlské strany.
Trať-Jízdní řád: Na stránce je ke stažení nový jízdní řád, který začne platit od 13.12.2009. Nově jsou v něm zaneseny i nostalgické vlaky. Letošní mikulášská jízda se bude konat až 19.12.2009.
Provoz-říjen-listopad: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 541 a jednotky 814 018, 031, 049 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 010 a 730 017.
Provoz-Vlaky: 7 nových fotografií.
  27. říjen 2009
Trať-Stanice-ostatní: První kilometry litomyšlské lokálky byly léta spojeny s hlavní tratí a u tak zvané "Odbočky" bylo vystavěno stejnozvané hradlo. O historii tohoto drážního objektu a fotografii z počátku 20. století najdete v nové podsekci věnující se ostatním stavbám na trati. Snímek je také k nalezení v sekci pohlednic z okolí Chocně.
Provoz-Nehody: V pátek 23.10., kdy uplynul přesně měsíc od nehody na železničním přejezdu ve Vysokém Mýtě, došlo k další srážce osobního automobilu tentokrát s osobním vlakem na přejezdu se silnicí I. třídy. Během nehody nebyl nikdo zraněn, protože řidička stačila včas z uváznutého automobilu mezi závorami vystoupit. Více o nehodě viz stránka o nehodách.
Provoz-říjen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 058 a 275 a jednotky 814 049 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 010 a 742 091.
Provoz-Vlaky: 2 nové fotografie.
  11. říjen 2009
Historie-Staré pohlednice-okolí Chocně: Na námětové pohlednici tkalcovny za choceňským tunelem jsou zachyceny mimo jiné práce na železničním svršku. Na levé koleji je za skupinou dělníků viditelná parní lokomotiva. Z traťových domků se dodnes zachoval pouze ten na místě dnešního přejezdu, na snímků nejvzdálenější.
Provoz-září-říjen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a jednotky 814 048 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 008 a 017.
Provoz-Vlaky: 3 nové fotografie.
Výluky: Ve dnech 12.10.2009 od 8:20 hod. do 15:20 hod. se koná výluka traťové koleje Choceň - Vysoké Mýto město a 13.10.2009 od 8:10 hod. do 18:35 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto město - Litomyšl.
Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Služba přeprava cestujících na vozíku ve výlukovém úseku není zajištěna. Během výluky budou svařovány a měněny kolejnice. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy viz předešlé výluky.
  30. září 2009
Historie-Staré pohlednice: Snímků přejezdu u vysokomýtské zastávky z dvacátých let již bylo publikováno více. Tentokrát o dvě desítky let starší snímek zachycuje také živý plot vysázený podél trati, který v některých úsecích směrem k nádraží roste dodnes.
Provoz-Viamont: Během září proběhla vozba všech šesti vlaků s uhlím pro společnost Iveco a.s. (Karosa) Vysoké Mýto. Informace o jízdách vlaků a fotografie na příslušné stránce.
Provoz-Nehody: 23. září se dopolední manipulační vlak střetl na přejezdu ve Vysokém Mýtě s osobním automobilem. Při nehodě nebyl nikdo vážně zraněn. Stalo se tak na nechráněném železničním přejezdu na křižovatce ulic Jiráskova a Prokopa Velikého. Doprava na trati byla obnovena po druhé hodině odpolední. Fotografie z nehody viz sekce.
Provoz-září: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a 618 a jednotky 814 018, 050 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 002, 008 a 009.
Provoz-Vlaky: 5 nových fotografií.
  16. září 2009
Trať-Stanice-Tržek: Na stránce věnující se zastávce Tržek přibylo několik informací, fotografií a historických snímků týkající se nejen zastávky, ale i jejího okolí. Dříve měla zastávka kolejové rozvětvení. Zrušená druhá kolej, která převážně sloužila zdejšímu skladišti mlýnů, by se tak dala zařadit i mezi vlečky.
Historie-Staré pohlednice: Nová pohlednice Tržku se týká mlýnů K. Faulhammera, ze které jsou použity snímky na zmíněné stránce.
Provoz-Viamont: Do konce měsíce září je v plánu doprava 6 vlaků s uhlím na vlečku Iveco a.s. (Karosa) ve Vysokém Mýtě. První navážka proběhla v nočních hodinách z 12. na 13. září zhruba dle jízdního řádu. Fotografie v příští aktualizaci.
Provoz-Výluky: Během minulých výluk byl také sekán porost v okolí trati.
Provoz-srpen-září: Na osobních vlacích motorový vůz 810 092 a 541 a jednotky 814 019, 030, 041, 049 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009, 010 a 017.
Provoz-Vlaky: 6 nových fotografií.
  6. září 2009
Výluky: Ve dnech 8. a 9.9.2009 vždy od 8:20 hod. do 15:50 hod. se koná výluka traťové koleje Choceň - Vysoké Mýto město.
Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Služba přeprava cestujících na vozíku ve výlukovém úseku není zajištěna. Během výluky budou svařovány a měněny kolejnice. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Choceň - před staniční budovou
Dvořisko - silniční komunikace u podniku Rieter (Orličan)
Slatina u Vys. Mýta - křižovatka u bývalé prodejny potravin
Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou (pouze pro některé vlaky)
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
  24. srpen 2009
Výluky: Ve dnech 25. a 26.8.2009 vždy od 8:10 hod. do 18:35 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto - Litomyšl.
Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Služba přeprava cestujících na vozíku ve výlukovém úseku není zajištěna. Během výluky budou svařovány a měněny kolejnice. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou (pouze pro některé vlaky)
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
Džbánov - silniční komunikace u zastávky
Hrušová - na silnici I/35 pod železniční zastávkou
Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
Cerekvice nad Loučnou zastávka - silniční komunikace u zastávky
Řídký – BUS zastávka "Řídký" u hlavní silnice I/35
Tržek – BUS zastávka "Tržek, rozcestí u hlavní silnice I/35
Litomyšl-Nedošín - BUS zastávka "Litomyšl - Nedošín, rozcestí u hlavní silnice I/35
Litomyšl zastávka – BUS zastávka "Litomyšl, drogerie" u hlavní silnice I/35
Litomyšl - před staniční budovou

Historie-Staré pohlednice: Na zatím nejmladším snímku cerekvického cukrovaru z 60. let je kolem vedoucí trať schovaná mírně pod svahem, přesto ji identifikuje uprostřed viditelné jednoramenné návěstidlo a nalevo pak jeden zřetelnější telegrafní sloup. Cerekvický cukrovar byl v provozu až do roku 1972. Úplně napravo stál tehdy ještě komín kruhové cihelny.
Provoz-Práce na trati-srpen: Na trati byl proveden postřik proti nežádoucímu porostu.
Provoz-srpen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a 618 a jednotky 814 030, 041 a 074. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009 a 017.
Provoz-Vlaky: 10 nových fotografií.
  15. srpen 2009
Historie-Staré pohlednice: Pohled na choceňské nádraží z tehdy kamenného mostu byl ve zmenšené podobě již uveden na kolážové pohlednici. Tato verze však přináší větším rozměrem záběru na nádraží více detailů. Na první koleji by se dalo předpokládat podle stroje IVc, že stojí právě lokálka z Litomyšle. Na čtvrté koleji čeká jiný vlak na odjezd směrem na Brandýs. Osoby u výhybek podle jejich postavení fotografování jistě zaujalo.
Provoz-Práce na trati-červenec: V některých úsecích na trati byly nově natřeny kilometrovníky.
Provoz-červenec-srpen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a 618 a jednotky 814 019, 030, 049 a 050. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009, 010 a 017 a 742 096 (12.8.).
Provoz-Vlaky: 8 nových fotografií.
  25. červenec 2009
Historie-Staré pohlednice: Dnešní pohlednice zachycuje spíše blízké okolí trati. Na záběru kasáren na Jiráskově ulici prochází trať nalevo za stromořadím a na horizontu ulice jsou patrné telegrafní sloupy, kde se trať stáčí směrem k hostinci u staré zastávky.
Provoz-červenec: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275, 541 a 617 a jednotky 814 030, 031, 048 a 049. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009, 010 a 017.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  16. červenec 2009
Historie-Staré pohlednice: Letní prodlevu aktualizací snad vynahradí nádherná fotografie z dvacátých let s pózujícími železničáři u lokomotivy na cerekvicko-hrušovském nádraží. Označení lokomotivy řady IVc (300.4 ČSD) je zakryto právě množstvím zúčastněných zaměstnanců. Rozdílné uniformy včetně čepic jsou důkazem nedostatku nových uniforem podle nově zavedených předpisů. Snímek byl pořízen na vysokomýtském záhlaví stanice.
Provoz-červen-červenec: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 541 a jednotky 814 018, 019, 041, 048, 049 a 050. Na Mn vlacích lokomotivy 730 002, 009, 010 a 017.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  23. červen 2009
Historie-Staré pohlednice: Doslova zpodobnění choceňského tunelu s červí dírou bylo zřejmě úmyslem na kolážové pohlednici s jablky. Portál tunelu byl zachycen z brandýské strany.
Provoz-červen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 617 a jednotky 814 019 a 050. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009 a 017.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  14. červen 2009
Trať-Jízdní řád: 14. června 2009 vstoupila v platnost 2. změna jízdního řádu ČD. Na trati 018 Choceň - Litomyšl nedochází k žádným změnám. Aktualizované jízdní řády ostatních tratí na stránkách ČD, taktéž ve verzi na PC.
Historie-Staré pohlednice: Nepříliš častý pohled na cerekvický cukrovar ze severovýchodní strany, ale o to více zajímavý, zachytil i nedaleké nádraží. Od nádraží je patrná trať vedoucí kolem cukrovaru, která se pak ztrácí pod svahem a míří směrem k cerekvické zastávce. Za nádražím je vidět komín cihelny a střecha hostince.
Provoz-květen-červen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 541 a jednotky 814 018, 019, 048 a 049. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009, 010 a 017.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  21. květen 2009
Historie-Staré pohlednice: Na snímcích vysokomýtských kasáren z Jiráskovy ulice je téměř vždy zachycena i kolem vedoucí trať. Je tomu tak i na nové okénkové pohlednici.
Provoz-květen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 058 a 541 a jednotky 814 018, 030.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  12. květen 2009
Historie-Staré pohlednice: Pohled na Pernerovu ulici z přelomu 19. a 20. století s ještě nevzrostlými stromy odhaluje pěkný pohled na choceňské nádraží. Při porovnání s o dvě desítky let mladším záběrem je již nádražní budova dosti schována.
Provoz-Výluky: Jedna z hlavních prací na trati během výluky byla výměna kolejnic. Několik momentek z prvního výlukového dne z vysokomýtské zastávky a jejího okolí viz sekce. Druhý výlukový den byly měněny kolejnice dále od zastávky směr Litomyšl.
Provoz-květen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a 617 a jednotky 814 018, 019, 048 a 049. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009 a 742 091.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  2. květen 2009
Výluky: Ve dnech 5. a 6.5.2009 vždy od 8:10 hod. do 18:35 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto - Litomyšl.
Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Služba přeprava cestujících na vozíku ve výlukovém úseku není zajištěna. Během výluky budou svařovány a měněny kolejnice. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou (pouze pro některé vlaky)
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
Džbánov - silniční komunikace u zastávky
Hrušová - na silnici I/35 pod železniční zastávkou
Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
Cerekvice nad Loučnou zastávka - silniční komunikace u zastávky
Řídký – BUS zastávka "Řídký" u hlavní silnice I/35
Tržek – BUS zastávka "Tržek, rozcestí u hlavní silnice I/35
Litomyšl-Nedošín - BUS zastávka "Litomyšl - Nedošín, rozcestí u hlavní silnice I/35
Litomyšl zastávka – BUS zastávka "Litomyšl, drogerie" u hlavní silnice I/35
Litomyšl - před staniční budovou

Historie-Staré mapy oblasti: Do této sekce přibyla vojenská mapa oblasti Vysoké Mýto - Litomyšl, tentokrát z dob Rakousko-Uherska. Na mapě jsou povětšinou německé názvy míst. Jelikož pochází z konce druhého desetiletí minulého století, tak změn oproti již uvedenému mladšímu vydání (1925) není mnoho.
Historie-Staré pohlednice: Podobný snímek zachycující úsek trati mířící k vysokomýtské zastávce pořízený z měšťanského pivovaru se již v sekci pohlednic nachází. Tentokrát jde však o jinou tiskovou podobu (nekolorovanou) s o něco více detaily.
Provoz-duben: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a jednotky 814 031, 041 a 048. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009 a 742 091.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  23. duben 2009
Historie-Staré pohlednice: Na snímku cerekvického cukrovaru z 30. let pořízeného z východní strany je trať schována pod svahem. Ze snímku je vidět jak se celý komplex cukrovaru při porovnání s ostatními pohledy během pár let proměnil.
Z důvodu častého řešení nepovoleného užívání materiálů pocházejících z těchto stránek, jsem byl bohužel nucen přistoupit k zavedení vodoznačení obrázků u celé sekce Staré pohlednice. Doufám, že to neublíží její atraktivitě a zachová zájem návštěvníků.
Provoz-duben: 20. dubna skončila jízda Os vlaku 15033 pro motorový vůz 810 058 asi kilometr od zastávky Dvořisko (asi v 3,7 km). Pro neschopnost motorového vozu další jízdy musela přijet ze stanice Choceň lokomotiva 730 009, která vůz odtáhla. Os vlak dorazil do Chocně s 25 min. zpožděním. Os vlak 15032 musel následně počkat ještě na příjezd Os 5043 z Litomyšle. Foto z příjezdu.
Provoz-duben: Na osobních vlacích motorový vůz 810 058, 275 a jednotky 814 018, 019, 031 a 050. Na Mn vlacích lokomotivy 730 008, 009 a 010.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  16. duben 2009
Historie-Staré pohlednice: Na pohlednici z okolí Chocně je zachycena partie s hlavní tratí za choceňským tunelem. U přejezdu je vidět traťový domek a střecha strážního domku.
Provoz-duben: Na osobních vlacích motorový vůz 810 058 a jednotky 814 031, 049 a 050.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  8. duben 2009
Historie-Staré pohlednice: Na dvouzáběrové pohlednici Vysokého Mýta jsou zobrazeny partie z Žižkovy a Riegrovy ulice. Na prvním snímku je zachycen přejezd u zastávky (8,6 km) a druhý záběr byl doslova z přejezdu v 8,2 km pořízen.
Provoz-Práce na trati: Mezi Slatinou a Vysokým Mýtem v 6,0 km byl obnoven polní přejezd. Upraveno bylo okolí přejezdu - především pořezání náletových křovin pro výhled na trať a dosazeny přejezdové kříže. Fotografie viz sekce.
Provoz-duben: Na Mn vlacích lokomotivy 730 010 a 017.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  31. březen 2009
Historie-Staré pohlednice: Po delší době prostředí stanice Litomyšl. Na scenérii s hlavním tématem budovy hospodářské školy více zaujme právě konečná trati s malým domkem pro správce točny, která ve stanici tehdy byla. Točna byla zrušena v pozdějších letech, kdy kvůli své délce přestala být používána a ztratila tak na významu.
Provoz-březen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 275 a jednotky 814 018, 031 a 049. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009, 010 a 017.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  24. březen 2009
Historie-Železniční mapy: Zadní strana posledně přidané mapy z roku 1938 obsahuje tehdejší síť autobusových linek provozovaných Československými drahami. Slabě jsou kresleny železniční a silněji autobusové tratě, které tak zajišťovaly obslužnost dalších míst, kam dráha nedorazila.
Historie-Staré pohlednice: Na tématické pohlednici cerekvicko-hrušovské cihelny jsou vidět všechny budovy nacházející se kolem nádraží. Trať je skryta za těmito budovami a stejně tak stanice za hostincem Aloise Říhy (napravo). V areálu cihelny nejsou vidět ještě úzkorozchodné vozíky, jak lze porovnat s pohlednicí o dvě desítky let později.
Provoz-březen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a jednotky 814 018, 049 a 050. Na Mn vlacích lokomotivy 730 009 a 010.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  17. březen 2009
Historie-Železniční mapy: Další přírůstkem je mapa železniční sítě Československé republiky. Pochází z roku 1938 a byla přílohou jízdního řádu ČSD.
Historie-Staré pohlednice: Na snímku pořízeném přímo z nástupiště vysokomýtské zastávky je kromě již klasického námětu kasáren zachycen i z méně známého úhlu sousedící přejezd. Napravo od cedule upozorňující na vlak je poněkud netradičně zaznamenána kilometráž 8,7 km.
Provoz-březen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a jednotky 814 019 a 048. Na Mn vlacích lokomotivy 730 008, 009 a 010.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  8. březen 2009
Výluky: Dne 9.3.2009 od 8:00 hod. do 14:50 hod. se koná výluka traťové koleje Cerekvice nad Loučnou - Litomyšl.
Ve dnech 10. až 12.3.2009 vždy od 8:05 hod. do 14:05 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto město - Cerekvice nad Loučnou.
Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Konkrétně vlaky v úseku Cerekvice nad Loučnou - Litomyšl: Os 15020 a Os 15022 a v úseku Litomyšl - Cerekvice nad Loučnou: Os 15009, Os 15023 a Os 15011. V úseku Vysoké Mýto město - Cerekvice nad Loučnou vlaky: Os 15020 a Os 15022, v úseku Cerekvice nad Loučnou - Vysoké Mýto město vlaky: Os 15009 a Os 15023. Mimořádný přestup u vlaků Os 15010 a Os 15011 ve Vysokém Mýtě. Služba přeprava cestujících na vozíku ve výlukovém úseku není zajištěna. Během výluky dojde k částečné výměně kolejnic. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou (pouze pro některé vlaky)
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
Džbánov - silniční komunikace u zastávky
Hrušová - na silnici I/35 pod železniční zastávkou
Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
Cerekvice nad Loučnou zastávka - silniční komunikace u zastávky
Řídký – zastávka ČSAD "Řídký" na silnici I/35
Tržek – zastávka ČSAD "Tržek, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl-Nedošín - zastávka ČSAD "Litomyšl - Nedošín, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl zastávka – zastávka ČSAD "Litomyšl, drogerie" na silnici I/35
Litomyšl - před staniční budovou

Historie-Staré pohlednice: Na okénkové pohlednici z Chocně je obrázek nádraží, na kterém je zachyceno setkání dvou vlaků a v popředí stojící zaměstnanec dráhy. Prostředí železnice lze nalézt ještě na již dříve uvedeném obrázku Jehníčkovy tkalcovny sídlící za tunelem.
Trať-Stanice-Litomyšl: Během měsíce ledna a února probíhaly práce na likvidaci skladu na litomyšlském nádraží. Tento dřevený sklad byl již delší dobu nevyužíván, tak za poslední léta dosti zchátral. Fotografie na stránce o stanici.
Provoz-březen: Na osobních vlacích motorový vůz 810 541 a jednotky 814 019 a 031. Na Mn vlacích 730 008, 009.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  1. březen 2009
Výluka: Ve dnech 4. a 5.3.2009 vždy od 8:00 hod. do 14:50 hod. se koná výluka traťové koleje Cerekvice nad Loučnou - Litomyšl.
Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Konkrétně vlaky v úseku Cerekvice nad Loučnou - Litomyšl: Os 15020 a Os 15022 a v úseku Litomyšl - Cerekvice nad Loučnou: Os 15009, Os 15023 a Os 15011. Služba přeprava cestujících na vozíku v úseku Cerekvice nad Loučnou - Litomyšl není zajištěna. Během výluky dojde k částečné výměně kolejnic. Stanoviště a zastávky náhradní autobusové dopravy:

Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
Cerekvice nad Loučnou zastávka - silniční komunikace u zastávky
Řídký – zastávka ČSAD "Řídký" na silnici I/35
Tržek – zastávka ČSAD "Tržek, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl-Nedošín - zastávka ČSAD "Litomyšl - Nedošín, rozcestí" na silnici I/35
Litomyšl zastávka – zastávka ČSAD "Litomyšl, drogerie" na silnici I/35
Litomyšl - před staniční budovou

Trať-Jízdní řád: 8. března 2009 vstoupí v platnost 1. změna jízdního řádu ČD. Na trati 018 Choceň - Litomyšl nedochází k žádným změnám. Aktualizované jízdní řády ostatních tratí na stránkách ČD, taktéž ve verzi na PC.
Historie-Staré pohlednice: Na velmi zajímavé 3 dílné panoramatické pohlednici z roku 1900 je zachyceno celé Vysoké Mýto ze severovýchodní strany. Snímky byly pořízeny z vinického kopce. V pravé části je vidět násep trati vedoucí k městu od Slatiny. V pozadí je pak cukrovar, k němuž vedla vlečka. Směrem doleva sídlí tehdejší Tomáškova cihelna. Nalevo od cihelny jsou dva komíny, z nichž vyšší patří zřejmě cihelně za nádražím. V dalších částech je již trať schována za městem.
Provoz-únor: Na Mn vlacích převážně 730 009. 27.2. 742 144.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  23. únor 2009
Historie-Železniční mapy: Novou mapou je železniční síť Československé republiky z roku 1923. Barevně jsou rozlišeny tratě jednotlivých ředitelství a tratě nestátní. V levém dolním a pravém horním rohu jsou pak v detailu větší železniční uzly.
Historie-Staré pohlednice: Na jednom snímku okénkové pohlednice je zachycena partie u přejezdu vedle vysokomýtské zastávky. Koleje jsou více patrné jen v pravé části snímku. Vlevo je vidět zábradlí schodiště do čekárny a naproti sídlí stánek nějakého místního prodejce.
Provoz-únor: Na Mn vlacích 16.-21.2. stále 742 409-6. Po bohaté sněhové nadílce byly tento týden čištěny žlaby přejezdů. 23.2. v Chocni již řada 730.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  15. únor 2009
Historie-Staré pohlednice: Snímek z choceňského kamenolomu zachytil tehdejší vlečku téměř v celé její délce. Nalevo od vlečky jsou vidět opuštěné úzkorozchodné vozíky na přepravu kamene na nakládku do vagónů. V pravé části snímku uprostřed je patrný oblouk hlavní trati.
Provoz-únor: Na Os vlacích motorové vozy 810: 275, 541 a motorové jednotky 814: 018, 041. Na Mn vlacích po delší době lok. řady 742. Tento týden 742 409.
Provoz-Vlaky: nové fotografie (leden-únor, únor).
  8. únor 2009
Historie-Staré pohlednice: Na okénkové pohlednici kasáren 30. zeměbraneckého pluku jsou zachyceny z různých pohledů některé budovy tohoto rozsáhlého komplexu stojícího na dnešním Masarykově náměstí. Jeden ze snímků pořízený poblíž vysokomýtské zastávky zachytil i kolem vedoucí lokálku.
Provoz-leden-únor: Na Os vlacích motorové vozy 810: 275, 541 a motorové jednotky 814: 018, 019, 031, 050. Na Mn vlacích lok.: 730 008, 009, 010.
Provoz-Vlaky: nové fotografie (leden, leden-únor).
  28. leden 2009
Provoz-Řazení vlaků: Novou kategorií v Provozu je stránka s řazením vlaků. Pomocí tabulky lze snadno zjistit pro konkrétní osobní vlak složení jeho soupravy. V tabulce jsou uvedeny všechny osobní (50) i soupravové (3) vlaky na trati Choceň - Litomyšl. U každého vlaku jsou poznamenány jeho omezení a datumové výjimky. Dále lze zjistit z jakého a na jaký vlak vůz přechází.
Historie-Staré pohlednice: Trochu netradiční snímek, ale přesto spjatý s drážní dopravou, zobrazuje pouliční (pseudo)tramvaj v ulicích Chocně. Takováto tramvaj jezdila o slavnosti "Dne komediantů" v roce 1924, která se konala pro podporu výstavby sokolovny. Tramvaj byla označená číslem 13, vlečný vůz č. 15 a jezdila na lince č. 1 trasu Nádraží - Záměstí. Na vozech nechybělo označení Elektrické podniky města Chocně, reklama a zaměstnanci podniků měli na uniformách označení ED.
Provoz-leden: Na trati: 810 541-3, 814 049-3, 814 050-1. Na Mn vlacích: 730 008-0 a 730 009-8.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
  23. leden 2009
Ve dnech 27. a 28.1.2009 vždy od 8:05 hod. do 14:05 hod. se koná výluka traťové koleje Vysoké Mýto město - Cerekvice nad Loučnou.

Všechny osobní vlaky budou v době konání výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Konkrétně vlaky v úseku Vysoké Mýto město - Cerekvice nad Loučnou: Os 15020 a Os 15022 a v úseku Cerekvice nad Loučnou - Vysoké Mýto město: Os 15009 a Os 15023. Mimořádný přestup u vlaků Os 15010 a Os 15011 ve Vysokém Mýtě. Služba přeprava cestujících na vozíku v úseku Choceň – Litomyšl není zajištěna.

Vysoké Mýto (nádraží) - před staniční budovou (pouze pro některé vlaky)
Vysoké Mýto město (zastávka) - silniční komunikace u zastávky
Džbánov - silniční komunikace u zastávky
Hrušová - na silnici I/35 pod železniční zastávkou
Cerekvice nad Loučnou - před staniční budovou
  16. leden 2009
Historie-Železniční mapy: Novým přírůstkem v této sekci je železniční a poštovní mapa Rakousko - Uherska z roku 1894. Na mapě lze nalézt kromě tratí odpovídajících stavu tehdejší rozsáhlosti železniční sítě také tratě projektované, ale na druhou stranu i prázdná místa, kam železnice zavítala až o něco později. Nejtenčí čárou jsou na mapě zaneseny poštovní spoje.
Historie-Staré pohlednice: Tříokénková pohlednice reprezentující Grand Hotel pana Kobylky byla již v této sekci uvedena, ale její druhá varianta zobrazuje v jednom okénku parčík s venkovním posezením, který sousedí se zastávkou. Dnes je však o něco menší.
Provoz-Nehody: Na serveru TN je možné shlédnout video reportáž z listopadové kolize automobilu na nádraží v Litomyšli, o které informovala minulá aktualizace.
Provoz-leden: Na trati 810 058, 092 a 814 019, 041, 048, 049, 050. 16.1. na Mn vlaku 730 010-6.
Provoz-Vlaky: nové fotografie.
Ohlédnutí za rokem 2008: Stránky si udržely takt tří až čtyř aktualizací za měsíc a co do jejich celkového počtu, tak obhájily předloňská čísla. O několik fotografií méně se však dostalo v sekci Provoz. Nepřetržitým se stal seriál starých pohlednic a občasné aktualizace se dostávalo například sekci starých map, ale i mnohým jiným. Tradiční zavedení nějaké nové sekce se přesouvá na tento rok a snad jej počtem vynahradí.
V polovině roku zavítaly na lokálku poprvé dlouho očekávané motorové jednotky Regionova, které tak zvýšily komfort cestování na některých relacích. Tento počet obsluhovaných relací se pak ke konci roku po zavedení nového grafikonu ještě zvýšil. Další změnou odvislou od nasazení těchto jednotek bylo také rozdělení vlaků, které se tak často dělí kvůli pendlu Regionovy na vysokomýtské zastávce. V nákladní dopravě zpestřily provoz především lokomotivy řady 742, které zavítaly na tuto trať a společně s řadou 730 během roku prováděly vozbu Mn vlaků. Zajímavou návštěvou byla jistě dvojice brejlovců v čele Viamont vlaku, o několika jízdách této společnosti se podařilo včas informovat. Děkuji za přízeň.
Starší aktuality: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013-2021






Choceň - Litomyšl